Zpráva 18. (18. - 22. 1. 2016)
V tomto týdnu jsme toho opět udělali poměrně hodně.
Především za sebou máme čtvrtletní práci z českého jazyka, která až na výjimky dopadla dobře. Převažují jedničky a dvojky. Někteří bohužel nečtou zadání pozorně i přes mé upozornění, a tak zbytečně ztrácí body. Jsou ale i tací, kteří mají velké mezery. Známku 2- a hůře považuji v případě této práce za horší. Je potřeba opakovat minimálně vyjmenovaná slova, která některé děti úplně ignorují.
Za to vzory podstatných jmen jim nedělají až zas tak velký problém. Někdy je samozřejmě těžší určit vzor, ale většinou to všichni zvládají. Za to je moc chválím. :-) Tento týden jsme ukončili kapitolu Italsky a protože kapitola Vánočně byla opakovací a my jsme z ní některé úkoly zvládli už před Vánocemi, přeskakujeme na kapitolu s názvem Obezřetně, ve které se více zaměříme na jazyk a jazykovou komunikaci a také na sloh. Ať máme od těch vzorů alespoň chvilku pokoj. :-)
Dílna čtení byla tentokrát volná, aby měly děti dostatek času na dodělání předchozího úkolu se záznamníkem.
V matematice jsme tento týden přidali hlavně v geometrii. I přesto, že v učebnici zatím nemám rýsování kolmic, děti po trojúhelníku s ryskou hodně toužily, a tak už víme, jak se tato "vymoženost" používá. Také jsme se seznámili s novou matematickou hrou "Dojdi k nule", při které jsme házeli kostkou a používali všechny čtyři základní operace a týmy se snažily dostat se od základního čísla jako první k nule. Mimo rýsování jsme také hledaly všechny sítě krychle, stavěli jsme z kostek a trénovali různé pohledy a různé vlastnosti staveb. V tom budeme pokračovat i příští týden, kapitoly Rovnice a Geometrie bychom měli do konce 1. pololetí dokončit.
V angličtině jsme hodně opakovali názvy barev, čísla a naučili jsme se spoustu nových slov. V pátek nás čeká testík, který bude zaměřený na porozumění slovní zásobě a porozumění textu při samostatném čtení a na schopnost slovní zásobu používat v psaném projevu. - Testík se většině povedl velmi dobře, děti mají testy v deskách z angličtiny.
V přírodovědě jsme se začali zabývat podmínkami pro život na naší planetě. Jak se různí živočichové a rostliny dokázali přizpůsobit teplotním a dalším podmínkám na místě, kde žijí/rostou. Biomy budou pro zbytek týdne naším tématem a budeme v tom pokračovat i nadále. Po prázdninách bych od dětí chtěla, aby si rozhodly, jaké téma je zaujalo natolik, že by na něj chtěly zpracovat vlastní lapbook. Některé už mi téma nahlásily. Zbytek prosím o rozmyšlení, jinak téma dostanou přidělené.
Vlastivěda už byla plná prezentací našich fiktivních cestovních kanceláří. Prezentace je stále problém, ale pracujeme na tom. :-) Vyrobené plakáty jsou zdařilé, i když obsah informací není vždy úplně kvalitní. Pro některé je opravdu těžké rozhodnout, co je a co není podstatné. Stále bojujeme s tím, že při prezentaci nemáme číst slovo od slova, ale připravit si pomocnou osnovu v bodech a mluvit vlastními slovy. Proto po dětech rozhodně nechci nějaké odborné informace, spíš zajímavosti o městech, místech, památkách. V úterý proběhnou další a zároveň poslední dvě prezentace. Chválím děti za přípravu pěkných křížovek pro ostatní a za nadšení do práce. Naopak musím pokárat lajdáky, kteří neustále zapomínají na práci, kterou si ve skupině rozdělili a potřebné materiály vůbec nedonesli. :-(
Po prázdninách už začneme s dějepisem - tedy s červenou učebnicí, kterou mají děti ve škole, takže se nebojte, že ji někde zašantročili. :-)
V PONDĚLÍ:
Opakování z Př a Vl dohromady z těchto témat: voda (vodstvo), počasí a podnebí, průmysl a nerostné bohatství.
Diktát - v učebnici ČJ str. 61
Hezký víkend všem přeje
Bára Kocianová